lørdag, august 11, 2007

A Sorta Fairytale

Per Ivar og Marte giftet seg i hagen sin på Vålerenga lørdag 4. august.
Det var Erlends tredje tur til pers som forlover, og min første opplevelse med borgerlig vielse, og vi gledet oss veldig... førstnevnte muligens med noe høyere sommerfuglfaktor.

Selv om været var litt i det kalde hjørnet var det en fin dag uten regn, og Erlend og Trond var nok heller glade for at de slapp å smelte bort i bunadene sine. Per Ivar, noe merket av den siste tidens sykdomsopplevelser, hadde fått lov av bygdelege Ola å droppe antibiotikaen en dag for tidlig, og var etter sigende langt mer opplagt enn på lenge. Bruden var helt fortryllende, og selv om Marte i seg selv er en heller vakker ung frøken tror jeg det var mange som sukket litt lengtende etter kjolen hun hadde på :)
Vielsen var kort, men fin, og den påfølgende middagen ble velsignet av flere gode talere samt god mat. Jeg og Erlend tok en relativt tidlig kveld etter å ha gått berserk ved kakebordet, og var tilbake i Sandvika 03:00, mens brudeparet festet natten gjennom. Dagen etter bragte oss begge tilbake til våre respektive hjemland, og tilsvarende langt fra hverandre.

Jeg håper fremtiden til Per Ivar og Marte tar dem med til uttallige, spennende steder, og tilbake igjen i god behold. Og så håper jeg at litt av lykken vi så den 4. august blir noe vi kan ta med oss til vi kan fortsette å bygge vår fremtid.

3 kommentarer:

Ingebjørg Brannstorph sa...

Gleder meg til den dagen dere gifter dere :)

C sa...

Say what?

Ingebjørg Brannstorph sa...

what

;)